Bezoek - Reisverslag uit Unterterzen, Zwitserland van Anouk - WaarBenJij.nu Bezoek - Reisverslag uit Unterterzen, Zwitserland van Anouk - WaarBenJij.nu

Bezoek

Door: Anouk Helsemans

Blijf op de hoogte en volg Anouk

01 Februari 2013 | Zwitserland, Unterterzen

Hallo allemaal,

Weer even geleden dat ik er iets op gezet heb maar heb de afgelopen weken niet heeel veel meegemaakt bahalve lekker gewerkt af en toe geskied en een snowboard gekocht!

Maar afgelopen zondag kwamen mama, oma en Kiki op bezoek dus dat was erg gezellig! Zondag avond kwamen ze aan. Ik zou ze eigenlijk op gaan halen op het vliegveld in Zurich samen met Kiki. Maar vanwege zieke op het werk moest ik zondagavond toch werken dus kon dat helaas niet.
Ik heb zondag boodschappen gedaan en de sleutel van het huisje gehaald voor mama oma en kiki en de koelkast een beetje gevuld.
Kiki heeft mama en oma van het vliegveld gehaald en ze zijn naar het restaurant gekomen om bij mij de sleutel van hun appartement op te halen.
Het was fijn om ze weer een dikke knuffel te geven. Na het uitpakken kwamen ze in het restaurant waar ik aan het werk was een hapje even en na het werk ben ik naar ze toe gegaan.
Maandag zijn we naar het stadje Chur gegaan waar mijn oma geboren is. Hier hebben we heerlijk rond gelopen in de oude en nieuwe stad, een beetje geshopt en lekker wat gedronken. 'S avonds hebben we in het Sollhaus heeerlijk gegeten. Dit is een typisch Zwitsers restaurantje waar ik weer nieuwe Zwitserse gerechten geproefd heb.

Dinsdag zijn mama, Kiki en ik de berg op gegaan om te skieen. Het was lekker weer om te skieen dus we hebben een lange dag op de berg rondgeskied en ik heb mijn nieuwe snowboard goed kunnen testen!
Savonds hebben we lekker in het appartement kaasfondue gegeten en ben ik lekker gaan genieten van het bubbelbad.

Woensdag zijn we met zn alle naar Arosa geweest. Hier heeft mijn oma een aantal jaar gewoond als klein meisje. Het was een onwijs schattig leuk wintersport dorpje met een mooi skigebied. We zijn met de gondel naar boven de berg op geweest en hebben daar heerlijk geluncht, van het mooie uitzicht genoten en in de ligstoelen/ zitzakken gezeten in de sneeuw.
We zijn nog even opzoek gegaan naar het chalet waar mijn oma gewoond heeft.. We hebben een oud houten chalet gevonden wat er op lijkt, maar of het ook daadwerkelijk het huis was?????
Savonds zijn we lekker in de sauna van ons huisje gegaan en hebben we gezellig gekletst.

Donderdag was alweer het laatste dagje dat ze er waren. Mama Kiki en ik hebben weer een heerlijk dagje geskieet en geboard. Tussen de middag is oma ook de berg op gekomen om lekker met zn alle te lunchen.
Daarna zijn we snel weer van het mooie weer op de piste gaan genieten en verder gaan skieen en boarden.
Rond een uur of 3 en wij helemaal boven op de berg waren ging het opeens onwijs hard waaien. De sneeuw kwam omhoog van de piste dus we zijn snel maar heel voorzichtig naar beneden geskiet/ gegleden want het was onwijs ijzig en de sneeuw prikte in je gezicht.
Eenmaal veilig beneden zijn we maar even de bar in geweest om iets te drinken en daarna weeer terug naar het huisje.
Savonds hebben we met zn alle nog lekker gegeten in het restaurant waar ik werk en nog lekker even gekletst.

Vannochtend hebben Kiki en ik mama en oma naar het vliegveld in Zurich gebracht en ze uitgezwaaid.
Toen Kiki en ik ein-de-lijk de auto weer terug gevonden hadden en de betaal automaat ein-de-lijk ons uitrij kaartje accepteerde zijn we de stad in gegaan om lekker te lunchen en ondanks de regen een beetje te shoppen.

Het was een heerlijk weekje met zn alle, en ik heb er van genoten!
Van de week ga ik maar weer lekker werken!

Groetjes
Anouk

  • 01 Februari 2013 - 19:20

    Miep Gravemaker :

    Hoi Anouk

    Wat leuk dat je zo genoten hebt van het bezoek van je fam. Ik sprak je moeder nog voor ze weg ging ze had er veel zin in. Je was zelf ook een weekje vrij begrijp ik heerlijk hoor. Ik vind het erg leuk om je zo te volgen en regelmatig foto's te zien. In de Anemastraat en schaperstraat is alles nog het zelfde voor zo ver ik weet. Ik wens je nog een fijne tijd daar.

    Groetjes van Piet en Miep

  • 01 Februari 2013 - 19:24

    Anouk :

    Hoi Miep en Piet,

    Ja ze zei inderdaad dat ze je geproken had, en ze heeft me de groeten gedaan. Dus natuurlijk, bij deze de groeten terug :)
    Ik was inderdaad deze week vrij dus kon lekker heel de dag bij fam zijn.
    Ik vind het ook erg leuk van iedereen reacties te krijgen.
    Nog niks veranderd in Papendrecht... nou wie weet is het nogsteeds hetzelfde als ik in mei terug kom, hihi.

    Groetjes,
    Anouk

  • 04 Februari 2013 - 09:14

    Kiki:

    Anouk bedankt voor de goede zorgen voor ons "natje en ons droogje". Ik heb er ook van genoten, althoewel het te kort was om alles te doen wat we nog in gedachten hadden :-) Ik hoop dat je inderdaad nog eens 2/ 3 dagen achter elkaar vrij bent en deze kant op komt.
    Bisch balt !

  • 01 April 2013 - 01:14

    Petra B:

    Hoi lieve anouk,

    Wat gaaf al die leuke en / of spannende belevenissen van jou in het prachtige Zwitserland.

    Heb al diversde malen aan jouw moeder gevraagd hoe het jou vergaat...en nu dan ff gelezen hoe het daar in dat inmense mooie gebied is met jou en je collega's.....knap hoor van je, zou het jou niet zo1,2,3 na doen?!

    Hoop nog veel van je te lezen....met name hoe het is om daar die 'Toko' te draaien met elkaar en je tijd een beetje kwalitatief te verdelen tussen werk en vrije tijd?
    Go for it girl!!!
    Geniet ervan en beleef 't maar zo bewust mogelijk.....hier gaat alles toch z'n gewone gangetje....
    Behalve dan dat jouw lieve super Ma, je 'broertje'....ik (zei de gek!) en nog wat anderen je missen, maar dat is gezond:- )
    Beloof ons wel om mooie, gekke en unieke verhalen mee terug te nemen door al jouw belevenissen he?

    Als je terug bent kunnen we hopelijk relaxed barbequen in de tuin bij mij ofzo iets?
    Vooralsnog sneeuwt't hier met Pasen, maar wij kunnen niet met die skietjessss weg ....dusssss:-)

    dikke knuf en lieve groet, Petra B ( van de Boldermanege)
    xxxjessss en k'vind jou heeeeel knappies!!

  • 04 April 2013 - 18:32

    Anouk Helsemans:

    Hee Petra, super leuk om van jou een bericht te ontvangen ! Je zal alle verhalen horen als ik thuis ben :-)
    Tijd verdelen gaat opzich prima, als ik vrij ben lekker snowboarden en werken is ooknleuk, met leuke mensenndus dat scheelt!
    Ik mis de mensen nu ook af en toe wel een beetje stiekem maar verder is hetnhier prima en hou ik het nog wel prima vol.
    Barbequen en lekker chillen lijkt me super leuk leuk! Kijk ik naar uit!

    Dikke knuffels lieeeeeefs Xxxx
    Anouk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Unterterzen

Anouk

Actief sinds 24 Nov. 2012
Verslag gelezen: 763
Totaal aantal bezoekers 39195

Voorgaande reizen:

13 Juli 2016 - 13 Augustus 2016

Thailand 2016

28 Juni 2013 - 13 Augustus 2013

Project Thamsanqa

08 December 2012 - 08 Mei 2013

Stage Zwitserland

09 Juli 2012 - 11 Juli 2012

Zurich

Landen bezocht: