3 augustus 2013 – Knysna en een gezellige bbq - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Anouk - WaarBenJij.nu 3 augustus 2013 – Knysna en een gezellige bbq - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Anouk - WaarBenJij.nu

3 augustus 2013 – Knysna en een gezellige bbq

Door: Anouk Helsemans

Blijf op de hoogte en volg Anouk

07 Augustus 2013 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Na het eerste nachtje slapen in Plettenberg Bay hadden we om 09:30 afgesproken met Anneke en Sjaak. Met hun zou en Lara zijn we richting Knysna gereden, een plaatsje verderop. Hier hebben we mooie uitzichtpunten bekeken over de zee met de rotsen en de mooie begroeide bergen eromheen. Na een tijd rond gekeken te hebben zijn we naar een restaurantje gereden om wat te ontbijten/ lunchen. Het was een erg leuk restaurant met vriendelijk personeel, een mooi uitzicht op de zee met de bergen en heerlijk eten. Daarna zijn we meer naar het centrum van Knysna gereden om rond te kijken. Hier waren wat souvenir winkels maar het was er erg toeristisch. In een boek zagen we dat je gratis met een boot naar de overkant kon om daar 2,5 km te lopen in de natuur met mooi uitzicht. We zijn gaan vragen bij een desk in het centrum of ze wist waar de boot was maar toen bleek dat je daar toch wel tickets voor moest hebben en deze waren best prijzig dus hebben we besloten om dat toch niet te doen. Nadat we een rondje door een aantal winkeltjes hadden gedaan zijn we zelf een stuk in de bergen gaan rijden e dat was ook erg mooi om te zien.
Na even tanken zijn we terug gereden naar Plettenberg Bay en daar waren Lars en Anne al bezig om de bbq voor te bereiden. Vanavond hebben we met zijn alle afgesproken om te bbqen. We zijn in totaal met Peter en Daphne hun dochter Nancy met een goede vriendin Jody, de dochter Joy met haar man en 2 kinderen, Lars, Anne, Lara, Anneke, Sjaak, Winanda en ik dus het is een gezellige boel. Iedereen had wat gekocht en klaargemaakt. We hadden alleen niks om het vuur aan ter maken. Lats had ooit in Nieuw Zeeland een manier geleerd met een fles, olie, wc-papier, houtskool en aanstekers dus dat hebben we gebruikt en het is prima gelukt. We hadden snel een mooi vuurtje. Op de bbq hadden we heerlijke lam en gemarineerde kip. Verder hadden we nog aardappelsalade die Jody en Nancy gemaakt hadden en salade met tomaat en komkommer en nog een salade gemaakt door Anne en Lars en lekker brood. We hebben heerlijk gegeten met een wijntje erbij en het was mega gezellig met zijn alle. Het is zo leuk om met verschillende mensen uit verschillende landen te kletsen over van alles! Vooral om te zien hoe verschillende landen het zijn en wat dingen zijn die hier op en een andere manier gaan als bij ons. En toch kan je het zo leuk hebben!
Het was gelukkig deze avond totaal niet koud buiten dus prima met een vest. Na de afwas is iedereen naar zijn eigen huisje gegaan. Lara, Anne, Lars en ik hebben buiten nog even zitten kletsen en wij zijn daarna ook lekker gaan slapen.