2 augustus 2013 – Een weekend weg naar Plettenberg - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Anouk - WaarBenJij.nu 2 augustus 2013 – Een weekend weg naar Plettenberg - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Anouk - WaarBenJij.nu

2 augustus 2013 – Een weekend weg naar Plettenberg

Door: Anouk Helsemans

Blijf op de hoogte en volg Anouk

05 Augustus 2013 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Gister avond hebben we met Sjaak en Anneke afgesproken om met hun mee te rijden naar Plettenberg Bay waar we het weekend verblijven. Ook hadden we afgesproken dat we vanzelf zien hoelaat we klaar waren om te vertrekken tussen 10 en 12 uur. Uiteindelijk zijn we rond kwart voor 9 opgestaan en rustig gaan douchen en ontbijten. Daarna zijn we nog even langs gegaan bij de supermarkt voor wat te drinken voor onderweg en rond 11 uur zijn we met Sjaak en Anneke vertrokken richting Plettenberg Bay.
Na ongeveer 2 uur rijden langs de mooie natuur zijn we gestopt bij Storm River mouth. Hier heb je een prachtig uitzicht over de zee en hebben we koffie gedronken met een heerlijk stuk cheesecake. Bij het restaurant kwamen ze met 4 man personeel op ons af rennen, ze wilde ons allemaal graag helpen. Het is nu niet zo druk omdat ze hier de grote vakantie met kerstmis hebben en er niet zóveel toeristen zijn dus ze vinden het leuk om gasten te helpen en voor ons is het leuk dat ze zo enthousiast zijn. Na de lekkere koffie en taart zijn we een stuk gaan lopen naar een aantal mooie uitzichtpunten. Aan het eind was er een leuk houten, een beetje wankelend bruggetje over de zee. Het was prachtig week dus we hebben aan de overkant van het bruggetje een tijdje gezeten op de rotsen om van de mooie zee en natuur te genieten en we hebben gezellig gekletst. Rond 4 uur waren we weer terug bij de auto en zijn we doorgereden naar Plettenberg Bay. Na ongeveer een uur zijn we bij het park met de huisjes aangekomen. We werden erg leuk ontvangen bij de receptie. De vrouw achter de balie had alle tijd om uit te leggen waar we precies zaten en waar er leuke restaurantjes waren op te eten. Ook kregen we hier een glaasje sherry of jus d’orange als ontvangst. De receptie vertelde ons dat Lars en Anne al ingecheckt hadden maar dat die nu even naar de stad waren dus Winanda en ik konden ons huisje nu niet in omdat er maar 1 sleutel is. Dus we hebben onze spullen bij Anneke en Sjaak neergelegd. Vervolgens zijn we naar het strand gereden om te kijken of we daar ergens wat konden eten. Toen we op het strand liepen stonden er daar 3 jongens waar we mee aan de praat raakten. Ze vroegen waar we vandaan kwamen en wat we hier deden. Uiteindelijk wilde ze met ons op de foto en hebben we gevraagd of zij nog leuke restaurantjes aan zee wisten.
Een van de jongens vroeg aan Anneke of ik haar dochter was waarop ze nee zei. Hij wilde wel met mij trouwen ik ruil voor 50 koeien en vroeg aan Anneke of dat mocht. Anneke zei dat hij dan bij mij moest zijn en niet bij haar.. Ik zei maar we zullen wel zien..
Uiteindelijk zijn we verder gegaan en we zullen zien of we ze nog een keer tegenkomen bij het strand. “Pas op mijn vrouw” zei hij nog en Anneke zei “Ja ik zal haar niet aan iemand anders weggeven”.
Wij hebben bij de restaurantjes aan het strand nog even gekeken en hadden uiteindelijk besloten om naar het restaurant een stukje terug te gaan die ze bij de receptie hadden aangeraden.
We hebben daar heerlijk gegeten. Er was vriendelijk personeel en het zag er gezellig uit. Ik had pompoensoep en daarna mediterraanse pastapasta met kip en verschillende groenten.
Na het eten zijn we naar de huisjes gegaan. Lars en Anne waren er ook samen met Lara, een ander Duits meisje. Lara is hier nu 5 dagen en werkt voor een ander project bij een collega van Lars en Anne. Deze collega kent Peter en Peter heeft Lara meegevraagd dit weekend omdat zij hier voor 3 maanden alleen is en hierdoor leert ze meer mensen kennen waar ze eventueel mee op zou kunnen trekken.
Wij slapen met zijn vijven in het huisje. Anne en Lars hebben een kamer, Winanda slaapt met Lara op een kamer en ik slaap in de woonkamer op een bank waar je een bed van kunt maken.
In de avond hebben we skip-bo gespeeld en gezellig gekletst. Peter en de familie was nog niet gearriveerd, eerst instantie wilde wij wachten op hem maar hij was nog maar net vertrokken van huis en hij rijd niet heel snel. Dus uiteindelijk hebben we hem een sms gestuurd dat we toch naar bed gaan omdat we moe waren en als er eventueel problemen zouden zijn omdat de receptie al dicht was voor het inchecken of hij honger zou hebben dan kon hij gewoon bij ons aankloppen om naar binnen te gaan. Maar we hebben ze deze avond of nacht niet meer gezien.

• 05 Augustus 2013 - 20:35

Fiona:

Nee, voor 50 koeien doen we he niet he!? Maar eens kijken wie meer biedt... grapje hoor. Je komt maar lekker terug naar NL! Xxxxx

• 05 Augustus 2013 - 22:11

Kiki:

50 koeien, das een hoop melk ! of zijn het vlees loeien :-) (en dat komt van een vegetariër). Ik kijk naar je volgende verhaal uit. Dikke kus. Nog maar een week meid, geniet er nog maar van !

• 06 Augustus 2013 - 20:26

Diederick 't Hoen:

Ha Anouk,

Wat een toffe verhalen over Laax. Ik heb zelf de afgelopen 3 winters in Oostenrijk gewerkt en nou weet ik dat de beste manier is om in een wintergebied aan de slag te gaan is via via. Sorry voor dit misschien rare berichtje, zou het tegek vinden als je me wat meer kan vertellen over laax en misschien wat tips hebt. Zo ja, heb je nu mijn mail adres.

Alvast thanx!

groet Diederick

• 07 Augustus 2013 - 16:54

Anouk Helsemans:

Hoi Diederick,

Ik heb niet in Laax gewerkt maar in een andere plaats in Zwitserland.. Laax was wel een stuk verder op alleen ben ik daar een dagje wezen snowboarden.

Groet,
    Anouk

• 07 Augustus 2013 - 22:50

Sanne:

Koeien! Wat een grappenmaker zeg! We hebben hier in NL een land vol met koeien!

Tot snel :-d

xxxx

• 07 Augustus 2013 - 22:50

Sanne:

Koeien! Wat een grappenmaker zeg! We hebben hier in NL een land vol met koeien!