13 juli 2013- Jeffrey's Bay - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Anouk - WaarBenJij.nu 13 juli 2013- Jeffrey's Bay - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Anouk - WaarBenJij.nu

13 juli 2013- Jeffrey's Bay

Door: Anouk Helsemans

Blijf op de hoogte en volg Anouk

13 Juli 2013 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Rond een uur of 10 zijn Winanda en ik vertrokken naar Jeffrey’s Bay, een strand ongeveer 3kwartier hier vandaar nadat Peter de auto, Harry had gecheckt.
Op Jeffrey’s Bay was een groot evenement de afgelopen week t/m vandaag met surfwedstrijden dus het leek ons leuk om te kijken. Na 3 kwartier rijden kwamen we aan maar het zag er erg rustig uit..
We hebben ongeveer anderhalf uur rond gelopen op het strand en we waren lekker uitgewaaid. Het was erg mooi weer maar wel aardig wat wind. Het was een mooi strand en er lagen mooie schelpen dus het was lekker om even te lopen en we kwamen bijna niemand tegen.
Aan het eind hebben we even bij een winkeltje gekeken en hier hadden we ook gevraagd waar de surfwedstrijden zouden zijn en hoelaat, maar de vrouw vertelde dat het gister eigenlijk al een beetje voorbij was dus dat er vandaag ook niet zoveel zou gebeuren. Jammer dat we niet veel surfers gezien hadden maar het was niet heel erg. We hebben wel een aantal mensen zien surfen maar niet veel.
Uiteindelijk zijn we een klein stukje gaan rijden met Harry en zijn we gestopt bij een leuk restaurantje om te lunchen. Hier hebben we héérlijk gegeten en het restaurantje was erg gezellig.
Daarna zijn we weer teruggereden richting Port Elizabeth. We zijn dit keer niet via de snelweg gegaan maar een tussendoor weggetje. Het was een erg mooie omgeving met het ene moment mooie vlakke stukken en het andere moment mooie bergen aan beide kanten. Ik vond het heerlijk om te rijden met het gevoel alsof je in the middle of nowhere bent met op de achtergrond muziek van the lion king of Blof of wat dan ook!
Uiteindelijk zijn we gestopt bij Greenacres om nog een beetje te winkelen maar ik heb niks gekocht.
Het was een heerlijke dag en we zijn lekker uitgewaaid.
Toen we thuis kwamen was Nancy (de dochter van Peter en Daphne) er samen met een vriendin. Voor het eten kwam er ook nog een vriend van haar. Normaal gesproken is het de bedoeling dat we in het weekend zelf voor ons avondeten zorgen maar Peter had tegen ons gezegd dat wij vanavond met hun mee mochten eten dus dat hebben we gedaan. In de avond hebben we met de vrienden van Nancy en Daphne de openhaard aangedaan en gezellig gekletst en marshmallows gegeten en daarna hebben we een potje scrabble gespeeld!

• 14 Juli 2013 - 11:20

Henny:

Hoi nouki,
    Zo te lezen weer een lekkere dag achter de rug. Toch wel een beetje jammer van de gemiste wedstrijd surfen, maar ja.
    Met het rijden gaat het ook lekker he , gaaf om zo langs de kleinere wegen te toeren en rond te kijken,
    Blijf schrijven, is echt heel leuk om te lezen,
    Xx
    Papa

• 17 Juli 2013 - 00:52

Marcel Kramer:

Hallo Peter en Daphne,

Wij houden zielsveel van jullie. Marcel mist Jullie heel erg. Hoop dat alles goed gaat met jullie. Denk nog vaak aan jullie. Wat zijn jullie mooie mensen. Hoop jullie zeker nog een keer te zien.

Dikke kus van Marcel en Carola
    Kruiwiel 33