12 juli 2013- Naar de bioscoop met de grote meiden - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Anouk - WaarBenJij.nu 12 juli 2013- Naar de bioscoop met de grote meiden - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Anouk - WaarBenJij.nu

12 juli 2013- Naar de bioscoop met de grote meiden

Door: Anouk Helsemans

Blijf op de hoogte en volg Anouk

12 Juli 2013 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Vanochtend vroeg rond een uur of 6 werd ik wakker met onwijs pijn in mijn maag. Ik wist niet hoe ik moest liggen want hoe ik ook lag of zat het deed pijn dus ik heb 2 uur rond liggen draaien in bed.. Uiteindelijk heb ik 2 aspirines genomen en die gingen na ongeveer 3 kwartier eindelijk werken dus toen heb ik nog een kwartiertje geslapen voor de wekker ging.. Gelukkig was het daarna wel weg!
We hebben lekker ontbeten en rustig aan gedaan vanochtend. Vandaag gaat Miriam ook weg dus we hebben vanochtend van haar afscheid genomen. We kregen nog een heerlijk stuk noga en lekkere chocolatjes van haar, dus dat is echt aardig.
Miriam was hier 9,5 weken bij Peter en Daphne in huis en deed ook vrijwilligerswerk in Motherwell in de huisjes van Thamsanqa. Ze heeft veel in de creche die Thamsanqa ook heeft bij Ellen’s huisje gedaan en heeft veel geholpen met de huiswerk bij de kinderen. Voor haar was het leuk dat de laatste 2 weken wij er ook waren en dat ze ook mee kon om leuke dingen te doen, zodat ze niet alleen weg ging. En Winanda en ik konden het erg leuk met haar vinden dus het is nu wel jammer dat ze weer weg gaat. Ze gaat nu rondtrekken van Kaapstad naar Johannesburg met haar moeder en zus en volgend weekend komt ze hier langs maar Winanda en ik zijn er dan (helaas) niet omdat wij dat weekend naar Kaapstad gaan.
Na afscheid genomen te hebben zijn we even naar de supermarkt gegaan om wat eten voor vanavond te halen.
We hadden om kwart voor 12 bij Greenacres afgesproken met 6 meiden van Thamsanqa om naar de bioscoop te gaan. De man van Louise zou de meiden hier naar toe brengen. Uiteindelijk na ongeveer 3 kwartier wachten kwamen ze aan. Gelukkig hadden we geen haast met de film omdat die pas om kwart over 2 zou beginnen.
Ook met deze meiden hebben we eerst een hamburger en friet gegeten. Winanda en ik hebben zelf maar een boterham mee genomen omdat het anders de 3e keer zou zijn deze week dat we hamburger en friet zouden eten als lunch.
Uiteindelijk hadden we natuurlijk nog heel veel tijd over dus hebben we een rondje gelopen over het winkelcentrum en zijn we een aantal winkeltjes in gegaan om te kijken. Daarna hebben we nog een ijsje gekocht en gegeten en dan was het eindelijk tijd voor de film.
Het wachten duurde voor een aantal meiden wel erg lang, en het is soms lastig om die grote meiden bezig te houden.
We zijn naar verschrikkelijke ikke deel 2 in 3D gegaan en ze waren erg enthousiast toen ze hoorde dat we naar die film gingen dus dat was erg leuk. Een aantal meiden hebben ons wel 10x bedankt voor de film en het lekkers, dus dat is leuk en dan weet je dat het gewaardeerd wordt.
Uiteindelijk heeft de man van Louise de meiden na de film weer opgehaald en terug gebracht.
Winanda en ik hebben nog een klein rondje gelopen over het winkelcentrum en zijn daarna weer naar huis gegaan. In de avond waren we een beetje duf van al die films deze week dus vanavond zullen we niet al te laat slapen want morgen gaan we ook redelijk optijd ons bed uit.
Vanavond hebben we lekkere pompoensoep gegeten die we vanochtend hadden gekocht.
Morgen gaan we naar Jeffrey’s Bay (het strand) en hier zullen ook surfwedstrijden zijn dus daar zullen we gaan kijken.

  • 12 Juli 2013 - 21:33

    Anneke Stultiens:

    Hallo Anouk,

    Nu heb ik ook al jouw verhalen doorgelezen. Geen nieuwe dingen omdat Winanda natuurlijk dezelfde gebeurtenissen beschrijft. Leuk om te lezen dat je het goed naar je zin hebt daar!
    Nog lekker genieten en fijn dat binnenkort de crèche weer van start gaat, weer een nieuwe ervaring.
    Ik wens jou en Winanda een heel fijn weekend,

    Hartelijke groeten van Anneke Stultiens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 24 Nov. 2012
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 39283

Voorgaande reizen:

13 Juli 2016 - 13 Augustus 2016

Thailand 2016

28 Juni 2013 - 13 Augustus 2013

Project Thamsanqa

08 December 2012 - 08 Mei 2013

Stage Zwitserland

09 Juli 2012 - 11 Juli 2012

Zurich

Landen bezocht: