4 juli - 2 nieuwe kindjes bij Thamsanqa - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Anouk - WaarBenJij.nu 4 juli - 2 nieuwe kindjes bij Thamsanqa - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Anouk - WaarBenJij.nu

4 juli - 2 nieuwe kindjes bij Thamsanqa

Door: Anouk Helsemans

Blijf op de hoogte en volg Anouk

04 Juli 2013 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Vandaag hadden we met Miriam afgesproken om 1 uur naar Motherwell te rijden. Dus heb ik vanochtend eerst een beetje uitgeslapen en het was best lekker dat de wekker vandaag niet ging. Rond een uur of 11 zijn Winanda en ik naar Greenacres, een groot winkelcentrum hier in de buurt gelopen. In het winkelcentrum hebben we wat rond gelopen en een kaart en chocola gekocht voor Ryan die net als ik morgen jarig is. Hier hebben we ook geluncht met een club sandwich.
We zijn als eerst de uien gaan brengen bij het huisje van de jongens, omdat we die gister vergeten waren met de boodschappen.
Daarna zijn we naar het huisje van Lulama (de kleine meiden) gereden zodat Miriam verder kon met haar bijles met een aantal meiden, maar ze waren er nog niet.
We hebben nog wat gespeeld met Somi en Noluvuyo wat altijd erg gezellig is! Ook hebben we bij de kleine meiden de gele nagellak opgedaan die we ’s ochtends hadden gekocht voor ze.
Louise belde naar ons op om te vragen of we nog even naar Ellen’s huisje konden gaan om kennis te maken met 2 nieuwe meisjes die vandaag hier in huis komen.
Zandile en Yolande (de 2 nieuwe meisje) zijn 5 en 7 jaar oud. Ze waren leuk aan het spelen met hun poppen.
Daarna zijn we met Harry achter de auto van Louise aangereden met nog een aantal meiden om 2 meiden (Thimna en Sinesipho) te zoeken. Thimna en Sinesipho verblijven ook altijd in het huisje van Ellen maar om het weekend en in de vakantie gaan ze naar hun oma toe.
We zijn langs verschillende huisjes in Motherwell gereden en hierdoor heb ik nog een deel gezien van Motherwell, dat super groot is dus ik heb nog lang niet alles gezien.
Overal lopen mensen en beesten over de straat dus je moet echt goed oppassen met rijden en de wegen zijn niet altijd even goed of onverhard.
Uiteindelijk hebben we ze niet kunnen vinden en wilde we terug richting huis gaan maar toen kwam er een man bij onze auto staan die ons vertelde waar we heen moesten.
Een andere oudere vrouw liep voor ons en wij reden achter haar aan naar een aantal meiden die wisten waar Thimna en Sinesipho waren. De meiden zijn ingestapt bij ons en we zijn naar ze toe gereden. Ik had de meiden nog niet ontmoet dus het was leuk ze te ontmoeten.
Met z’n alle zijn we terug gereden naar Ellen’s huisje om de 2 meiden aan de nieuwe meiden voor te stellen.
De 2 nieuwe meiden waren een beetje overdonderd door alle nieuwe mensen die ze om hun heen hadden en vandaag hadden ontmoet dat ze erg stil waren.
Louise en Ellen zijn erg aardig voor ze en doen hun uiterste best om ze warm thuis te voelen.
Inmiddels was het al rond 5 uur dus het was al telaat om terug naar Lulama’s huisje te gaan om alsnog de bijles te gaan doen met de meiden.
We zijn terug gereden naar Port Elizabeth en onderweg even langs de spar gedaan om wat boodschappen te halen.
’S avonds hebben we weer heerlijk gegeten (pasta met kaassaus en tonijn) dat Peter en Daphne gekookt hadden.
Na het eten hebben we met Peter en Daphne en Winanda geskyped met Winanda’s familie. Peter en Daphne vonden het geweldig om hun weer even te spreken. Zij kennen elkaar omdat ze hier een keer in huis zijn geweest.
Omdat de kinderen nu nog vakantie hebben gaan we volgende week leuke dingen met ze doen. We gaan alle kinderen (behalve de kleine) meenemen naar de bioscoop. Vanavond hebben Winanda en ik een planning gemaakt met welke film we gaan bezoeken en welke kinderen we wanneer mee gaan nemen.
Morgen zullen we de planning even doornemen met Louise en dan wordt het volgende week een leuke film-week!

• 05 Juli 2013 - 08:09

Carol:

Hi schat,

Het is inmiddels 5 juli, dus gefeliciteeeeeerd met je verjaardag. Maak er een spetterende dag van.

LOVE YOU
    Sven en mama

• 05 Juli 2013 - 09:13

Melanie:

Lieve nouk,

Gefeliciteeeerd! Maak er een leuke dag van.
    Wij zouden hier een drankje opnje nemen!

Van ons allemaal!

• 06 Juli 2013 - 22:04