5 juli 2013 - Mijn verjaardag - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Anouk - WaarBenJij.nu 5 juli 2013 - Mijn verjaardag - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Anouk - WaarBenJij.nu

5 juli 2013 - Mijn verjaardag

Door: Anouk Helsemans

Blijf op de hoogte en volg Anouk

05 Juli 2013 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Vandaag ging de wekker weer om 8 uur, ookal gaan we op vrijdag niet naar Motherwell. Maar omdat ik vandaag jarig ben en Ryan ook zijn we uitgenodigd om bij Louise te komen ontbijten.
Toen ik wakker werd mocht ik eindelijk de kaart van Sanne open maken! Dank je wel Sannie voor de leuke kaart! hihi.
Nadat we gedoucht en klaar waren zijn we met Miriam met de auto naar Louise gereden om te ontbijten. De tafel was erg gezellig opgedekt met leuke gekleurde servetten en leuke decoratie op de tafel.
De zoon van Louise had lekkere eieren gebakken, toast gemaakt en nog veel meer verschillende lekkere dingen!
Voor Ryan en mij lag er een cadeautje bij onze plek, dus dat was super lief! Van Winanda kreeg ik nog een super leuke sjaal, dus dat was allemaal super leuk!!
Na het ontbijt zijn we terug gereden naar huis en hebben we wat gelezen en thee gedronken. De planning was om in de middag naar het winkelcentrum te gaan waar we gister ook geweest zijn om bioscoopkaartjes te kopen voor de films die we volgende week gaan bezoeken met de kinderen maar omdat het heel de middag hard regende zijn we daar maar niet heen gelopen.
We hebben in de middag een soepje gegeten met toast zodat we gelijk wat warmer werden want het was vandaag erg koud.
Rond een uur of half 3 hebben we ons klaar gemaakt om door de regen naar de supermarkt te lopen om de spullen voor de pannenkoeken te kopen. We hadden onze waterdichte schoenen aan gedaan en een regenjas! Maar eenmaal buiten besloten we toch maar met de auto te gaan omdat we ook hout wilde meenemen voor de openhaard. We hebben alles gekocht voor de pannenkoeken en zijn ook nog een soort carnaval/ verjaardag/ rotzooi winkeltje ingegaan waar ze allerlei grappige en leuke dingen hadden. Hier had Winanda nog vlaggetjes gekocht om op te hangen in de woonkamer voor Ryan en mij.
Toen we terug kwamen uit de supermarkt zijn we gelijk begonnen met pannenkoeken bakken, omdat we met 10 personen zouden eten dus we hadden best veel tijd nodig om al het beslag te maken en de pannenkoeken te bakken.
Uiteindelijk zijn we 3 uur bezig geweest met het maken van het beslag en het bakken van de pannenkoeken.
Rond 6 uur kwamen zijn we pannenkoeken gaan eten met Ryan, Peter, Daphne, Winanda, Miriam, Tia, 3 vrienden van Ryan en ik. We hadden van alles voor op de pannenkoeken zoals: ijs, chocola, banaan, sinaasappel, ananas,perzik, kaneelsuiker, jam, poedersuiker, stroop en kaas. Het was een groot succes, iedereen vond het super lekker. Het was echt onwijs gezellig. De vrienden van Ryan waren hier nog nooit geweest maar omdat iedereen hier zo leuk welkom geheten wordt voelt het alsof je iedereen al jaren kent. Het was een super gezellige avond! Ryan en zijn vrienden gingen daarna naar de film dus die zijn vroeg weer weg gegaan maar met derest hebben we nog een tijd gezellig nagekletst!

Vanavond zullen we het niet heel laat maken want morgen gaan Winanda, Miriam en ik naar National arts festival! En als het goed is word het morgen wat warmer weer!

Ik heb een super leuke en bijzondere 21ste verjaardag gehad!

  • 05 Juli 2013 - 22:49

    Henny:

    Hoi Nouki,
    Een hele bijzondere en toch fijne verjaardag zo te lezen. Het is zo fijn om te lezen hoe je het ook hier weer net als in Swiss zo snel naar je zin hebt en je thuis voelt.
    Geniet van deze tijd, dat neemt niemand nooit meer van je af.
    Tot snel,
    Papa

  • 06 Juli 2013 - 00:22

    Sacha En Aat:

    hoi hoi Anouk, gefeliciteerd met je verjaardag. Leuk om die eens vele duizenden kilometers verder in het mooie Zuid Afrika te vieren. Ik heb gelezen hoe leuk jullie het vandaag gehad hebben. Ik was vandaag al om half 11 thuis van mijn werk en toen zagen Sacha en ik je moeder buiten klussen. Na haar gefeliciteerd te hebben met jouw verjaardag kregen we ook nog eens lekkere koffie met citroentaart, mmmmm.
    Van afstand hebben we dus goed aan je gedacht. Veel plezier komend weekend en tot spreeks.
    Sacha en Aat

  • 06 Juli 2013 - 22:03

    Anouk Helsemans:

    Hoi Sacha en Aat,

    Dank jullie wel! Ja het is echt heel bijzonder!
    Ik hoorde gister inderdaad van mijn moeder dat jullie haar feliciteerde en toen koffie met gebak gedronken/ gegeten hadden, erg leuk en gezellig!
    Tot spreeks! :) en jullie ook een fijn weekend!
    Groetjes Anouk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 24 Nov. 2012
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 39311

Voorgaande reizen:

13 Juli 2016 - 13 Augustus 2016

Thailand 2016

28 Juni 2013 - 13 Augustus 2013

Project Thamsanqa

08 December 2012 - 08 Mei 2013

Stage Zwitserland

09 Juli 2012 - 11 Juli 2012

Zurich

Landen bezocht: