9 juli 2012 - Reisverslag uit Zürich, Zwitserland van Anouk - WaarBenJij.nu 9 juli 2012 - Reisverslag uit Zürich, Zwitserland van Anouk - WaarBenJij.nu

9 juli 2012

Blijf op de hoogte en volg Anouk

09 Juli 2012 | Zwitserland, Zürich

Om 08.27 namen oma en ik de trein van Nyon naar Zürich. Na een mooie treinreis kwamen we om 11 uur aan.
Na even zoeken waren we om half 12 in hotel Adler waar we de komende 3 nachten verblijven. Een leuke jongen achter de receptie checkte ons in en we konden direct naar onze kamer. De kamer was klein maar wel mooi.
Nadat we de koffers uitgepakt hadden zijn we de stad in gegaan.
Vrij snel zijn we op een terrasje gaan zitten om te lunchen, aan het water Bauschänzli. Daarna zijn we de oude stad in gaan lopen door allemaal leuke, mooie en gezellige straatjes met mooie winkels en veel terrasjes. Alle huizen waren erg mooi en gezellig met bloemen, leuke balkonnetjes en mooie kleuren.
Ook hebben we de Fraumönster kerk bezocht. Dit was een onwijs mooie kerk waar oma met opa getrouwd is.
We zijn verder gelopen door de stad en lekker op het terras gezeten.
Daarna zijn we met de tram naar het huis waar oma heeft gewoond gegaan. Al snel herkende ze het. Dit was erg leuk om te zien. We moesten erg lachen omdat de voormalige slagerij van de ouders van oma veranderd was in een 'erotiek factory'.
Bij het huis hebben we foto's gemaakt en rondgekeken en daarna hebben we de tram gepakt naar het andere huis van oma. Ook hier hebben we foto's gemaakt en rondgekeken.
Na een 'siesta' op de hotelkamer hebben we lekker gedoucht en zijn we opzoek gegaan naar een terrasje om wat te eten. Na even zoeken hebben we heerlijke rösti met kaas en tomaat gegeten met een glaasje weis wein aan het water.
Na het heerlijke eten hebben we op het plein voor het hotel nog een lekker kopje thee en koffie gedronken en gaan we niet te laat slapen. Het was een heerlijke dag met prachtig weer.