7 juli 2013 - The Boardwalk - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Anouk - WaarBenJij.nu 7 juli 2013 - The Boardwalk - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Anouk - WaarBenJij.nu

7 juli 2013 - The Boardwalk

Door: Anouk Helsemans

Blijf op de hoogte en volg Anouk

07 Juli 2013 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Vandaag was het weer prachtig weer! Het zonnetje scheen al vroeg dus dat is fijn wakker worden.
Tijdens het ontbijt hadden we met Miriam afgesproken om naar het strand te gaan vandaag.
Rond een uur of 12 zijn we met Harry (de auto) naar het strand gereden. Hier hebben we lekker over de pier gelopen en op het strand geweest en natuurlij veel foto’s gemaakt.
Vervolgens zijn we aan de overkant van het strand naar The Boardwalk gegaan. Dit is een soort park met allerlei winkeltjes, restaurantjes, mooie palmbomen en cactussen en het heeft een beetje een uitstraling en de sfeer als Disneyland! Overal hangen boxen met gezellige muziek en in het midden in een meer met mooie fonteinen die af en toe aan gaan.
Hier hebben we een tijdje rond gelopen en gekeken in wat winkeltjes met alle leuke souvenirs! Maar vandaag hebben we ons alle 3 weten in te houden om iets te kopen!
Na een rondje lopen hebben we lekker op een terrasje in ons T-shirt in de zon gezeten en wat gegeten. We hebben alle 3 een broodje gegeten met kip.
We zaten aan het meer en de fonteinen gingen aan terwijl wij daar zaten dus dat was erg mooi om te zien. Door het water wat omhoog ging en de zon die er op scheen kwam er ook een mooie regenboog tevoorschijn.
Na de heerlijke lunch hebben we nog wat rond gelopen op the Boardwalk en daarna zijn we weer richting het strand gegaan. Hier hebben we aan het water gestaan en een beetje met onze voeten in het water. Winanda heeft nog even traditioneel getrouw een zandkasteel gemaakt en Miriam en ik hebben genoten van alle mensen en kinderen die er waren en de kinderen die aan het zwemmen waren in de zee.
Rond een uur of 3 besloten we terug te gaan naar huis en onderweg zijn we nog even naar de supermarkt geweest om wat eten voor vanavond te halen.

Aan het eind van de middag nam Peter ons mee naar een van de townships. Hier hebben we rondgereden en hebben we weer veel gezien. We zijn ook nog gestopt bij een kennis van Peter, Maria. Zij woont in het Township met haar zoon en haar dochtertje in een huis gemaakt van golfplaten. Ze liet ons binnen in haar huis en ze vertelde ons dat het van de week op heel veel plekken lekte door de regen. In het dak zie je veel gaten zitten, dus de volgende keer als we langs gaan bij haar zullen we wat meenemen en kijken of ik op het huisje kan klimmen om de gaten te dichten.
Vervolgens zijn we naar Samkelo en Vuyo geweest. Dit zijn ook 2 kennissen van Peter die in een tehuis zitten voor geestelijk en/of verstandelijk gehandicapten. Ze waren beide erg blij om ons te zien omdat ze niet echt veel bezoek krijgen. Samkelo was zo blij dat hij bijna uit zijn rolstoel viel. Hij is zwaar spastisch en kan dus niet lopen en ook niet echt praten.
Winanda en ik hadden in de middag nog een flesje cola en chocolade muffins voor hun meegenomen waar ze erg blij mee waren. Samkelo kan niet echt praten maar aan zijn uitdrukking kan je heel goed zien dat hij het leuk vindt.
We zijn niet lang gebleven omdat Peter in de avond ook naar de kerk gaat.
Daar zijn we dus daarna heen gegaan met zijn alle. Het was bijzonder te zien hoe hier een dienst er aan toe gaat. En eigenlijk lijkt het best veel op de manier zoals ik in Nederland wel eens meegemaakt heb. Maar het was toch bijzonder om het hier ook te mogen bijwonen.
De dienst was rond een uur of 8 afgelopen en daarna zijn we naar huis gegaan. We hebben s’avonds een salade gegeten die we ’s middags in de supermarkt gekocht hadden. Als dessert had Daphne brownies gemaakt en die waren HEERLIJK! Ik heb serieus nog nooit zulke lekkere gegeten! Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik ze niet zovaak eet omdat ik vaak hoofdpijn krijg na het eten van een brownie.
Derest van de avond hebben we weer heerlijk met een pot thee voor de openhaard gezeten.. Want ookal was het vandaag heerlijk weer, rond een uur of 5 slaat het toch erg snel om en wordt het in de avond nog best koud!

• 08 Juli 2013 - 11:39

Henny:

Hoi daar, dat is lekker. Toch een mooie dag en dan nog op het strand ook. En dan de township in en naar een tehuis lijkt me ook heel indrukwekkend.
    En geen hoofdpijn van de brownies??? Moet je het recept maar vragen dan kan je ze gewoon zelf maken ook......