4 augustus 2013 - Robberg - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Anouk - WaarBenJij.nu 4 augustus 2013 - Robberg - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Anouk - WaarBenJij.nu

4 augustus 2013 - Robberg

Door: Anouk Helsemans

Blijf op de hoogte en volg Anouk

07 Augustus 2013 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Om 09:30 zijn Winanda, Sjaak,Anneke en ik richting Robberg gereden. Het was al vroeg erg mooi weer en de receptie waarschuwde ons om ons in te smeren dus we hebben eerst zonnebrand gekocht en ons goed ingesmeerd.
Bij Robberg hebben we een hele mooie wandeling gemaakt van 3 uur. Het pad was steeds verschillend. Een pad van steen, zand, gras en zelfs delen waren rotsachtig waarbij we moesten klimmen en grote hoge stappen moesten nemen van de ene naar de andere rots. We hebben onderweg van alles gezien, hagedissen, heel veel zeehonden, mooie vogels, rupsen, een hele grote sprinkhaan en natuurlijk prachtige natuur. Ook was op veel plekken een prachtig uitzicht waar we de tijd namen om even rustig te kijken. Op de helft was een mooi strand waar we even onze voeten hebben laten zwemmen en we hebben even wat gegeten op een rots. Het was vandaag erg warm, dus het was maar goed dat we ons goed ingesmeerd hadden! De wandeling ging om de berg heen en de berg was voor een groot deel omringd door de mooie blauwe en wilde zee.
Na de onwijs mooie wandeling was iedereen voldaan en zijn we naar een klein strandje gereden waar we wat gedronken hadden. Daarna hebben we lekker op een wat groter strand gaan zitten en hebben we nog genoten van het zonnetje.
In de avond zijn we met Sjaak en Anneke gaan eten bij een erg sfeervol restaurantje aan het strand. Ik heb hier als voorgerecht calamari op en als hoofdgerecht een heerlijke curry met rijst en papadum.