27 juli - Lunchen bij Akhona - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Anouk - WaarBenJij.nu 27 juli - Lunchen bij Akhona - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Anouk - WaarBenJij.nu

27 juli - Lunchen bij Akhona

Door: Anouk Helsemans

Blijf op de hoogte en volg Anouk

28 Juli 2013 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Voor vandaag hadden we niet veel op de planning staan dus we zijn weer rustig opgestaan zonder wekker. We slapen hier niet heel erg uit omdat je altijd wel iemand hoort lopen op de gang dus dan wordt je vanzelf wakker. We hebben gezellig ontbeten met Peter, Daphne, Anneke en Sjaak en daarna deed iedereen zijn eigen ding. Winanda en ik zijn naar Walmer gereden. Een overdekt winkelcentrum hier niet zo ver vandaan. Hier komen de wat “rijkere” mensen uit Port Elizabeth shoppen dus de prijzen van veel dingen liggen hier wat hoger dan in bijvoorbeeld Greenacres. Wij zijn hier heen gegaan omdat Akhona, de oudste van Thamsanqa een baan heeft bij een Pizzeria en we wisten dat ze vandaag een dag-shift had. Winanda en ik hebben hier lekker rond gelopen en in veel winkeltjes gekeken. Uiteindelijk heb ik nog wat souvenirs gekocht, een t-shirt en een armbandje waarmee je een organisatie steunt die opzoek zijn naar medicijn voor AIDS. Dit armbandje zie je hier best veel, zoals je bij ons Pink Ribbon ziet.
Uiteindelijk zijn we bij het restaurantje waar Akhona werk gaan zitten. Het zag er erg gezellig uit en ze was hard en geconcentreerd aan het werk achter de bar maar toen ze ons zag vond ze het wel heel leuk. Het was leuk om te zien waar ze werkt omdat ze er altijd met veel plezier heen gaat en met een lach op haar gezicht van terug komt ook voor of na nachtdiensten.
Het viel me op dat ze met onwijs veel personeel liepen, maar dat is wel goed voor de werkgelegenheid. Ik denk dat ze minimaal met 20 man personeel liepen alleen in de bediening dus dat is veel in 1 keer.
We hebben een heerlijke pizza gegeten met mozzarella, tomaat en pesto. Na de pizza zijn we weer terug nar Harry de auto gelopen en zijn we naar huis gereden. Hier ben ik op bed gaan zitten en Winanda in de woonkamer met onze laptops. Het was nog best vroeg dus ik had een facebook-chat naar Winanda gestuurd dat als ze nog wat wilt doen, dat ik dat best wil. Uiteindelijk hebben we via chat besloten dat we toch nog even naar Greenacres wilde gaan. Winanda had deze dag bijna geen stem dus ze wilde nog voor een sjaal kijken en ik wilde nog graag all-stars kopen omdat die hier toch wat goedkoper zijn als in Nederland.
Lars en Anne stonden op het punt om naar de bioscoop te gaan in Greenacres dus die zijn meegereden en hebben we afgezet bij de bioscoop. Wij zijn toen op all-stars jacht gegaan.. Bij de eerste winkel heb ik verschillende maten en schoenen gepast, ik wist nog niet of ik hoge of lage wilde en ik was er ook nog niet helemaal uit welke kleur. Uiteindelijk was ik er uit maar toen hadden ze mijn maat niet in de gene die ik wilde dus heb ze niet gekocht. Eenmaal bij de volgende schoenen winkel had ik gelijk lage blauwe maat 4 gevraagd maar ook hier hadden ze deze niet. We hebben denk ik wel een kwartier staan wachten en die jongen bleef zoeken. Overal lagen dozen van schoenen sommige enigszins gesorteerd maar ook heel veel die niet gesorteerd waren dus de opgave viel niet mee. Maar uiteindelijk zij ik dat we wel verder gingen kijken want ook in de kassa konden ze ze niet meer vinden.
Na een aantal winkels had ik het een beetje opgegeven en dacht ik ik ga wel naar andere winkels die ik tegen kom en als ik m’n laatste weekend nog niet gevonden heb neem ik wel hoge bijvoorbeeld.
Ondertussen waren we ook wat andere winkels in gegaan en heeft Winanda haar sjaal kunnen kopen maar het was erg druk op het winkelcentrum. Toen we eigenlijk net een beetje naar huis wilde lopen zagen we nog een sport winkel. Ik zei ik ga hier nog even kijken of ze All-stars hebben en die hadden ze. Ik pakte een willekeurige lage blauwe uit het schap en het was maat 4! Even de andere vragen, passen en klaar! Eindelijk had ik ze, ze waren alleen wel 100 Rand duurder dan in de andere winkels.. maarja dat is ongeveer 8 euro meer dus is te doen, haha.
In de avond wilde we wat noodles eten maar Peter zei weer “nee nee je hoeft niet te koken ik maak voor iedereen vis”. Dus in de avond hebben we weer heerlijke vis gegeten met zijn alle.
Na het eten zijn we lekker in de woonkamer gaan zitten bij de openhaard en hebben we met Lars en Anne een potje skip-bo gespeeld en na nog wat kletsten met Anneke is iedereen naar bed gegaan.

  • 29 Juli 2013 - 12:28

    Sanne:

    Hahah een Anouk een facebook-chat sturen hoezo te lui om op te staan hahahha!
    Zijn de All-starts daar echt zo goedkoop?? Ik moet nog nieuwe:-)!


    Mooi dat het eindelijk gelukt is!

    xxx Dikke kus

  • 29 Juli 2013 - 18:14

    Kiki:

    Hi Nouk, doe je Anneke sw groeten ? dikke kus, geniet nog even want het is alweer bijna voorbij !!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 24 Nov. 2012
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 38982

Voorgaande reizen:

13 Juli 2016 - 13 Augustus 2016

Thailand 2016

28 Juni 2013 - 13 Augustus 2013

Project Thamsanqa

08 December 2012 - 08 Mei 2013

Stage Zwitserland

09 Juli 2012 - 11 Juli 2012

Zurich

Landen bezocht: