18 juli 2013- Kaap de Goede Hoop in de regen - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Anouk - WaarBenJij.nu 18 juli 2013- Kaap de Goede Hoop in de regen - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Anouk - WaarBenJij.nu

18 juli 2013- Kaap de Goede Hoop in de regen

Door: Anouk Helsemans

Blijf op de hoogte en volg Anouk

21 Juli 2013 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Na een busreis van 13 uur kwamen we om 08:15 aan op het busstation van Kaapstad. Gelukkig hebben Winanda en ik nog aardig wat kunnen slapen onderweg. Het laatste stuk waren we gelukkig wakker. Dan rijdt de bus van de berg naar beneden en het was nog donker dus dan heb je prachtig uitzicht over de stad aan de zee met alle lichtjes. Hier zouden we opgehaald worden door Clice, de zwager van Peter. Bij hem overnachten we de komende dagen en hij is gids van beroep, dus hij is onze gids voor de komende dagen! Na een half uurtje wachten was hij er en heeft hij ons meegenomen naar zijn (en zijn vrouw Cilla’s) huis.
Hier hebben Winanda en ik een lekker warme douche genomen en even lekker op bed gezeten met een kruik terwijl Clive een heerlijk ontbijt voorbereide. We hebben heerlijk ontbeten met vers fruit, muesli en yoghurt, toast, muffins en rooibos thee!
Rond kwart over 11 vertrokken we naar Simonstown. Een dorpje aan de haven. Hier hebben we een rondje gelopen in een hele grote xxl regenjas, waar we op dat moment erg blij mee waren omdat het aardig hard regende. Hij liet ons hier een filmpje en een echte kooi zien waar duikers ingaan bij de haaien! Hij vroeg of ik dat zou doen, nou dat is dus echt niks voor mij! Hier in de zee zijn erg veel haaien en er gebeuren ook regelmatig ongelukken mee omdat de haaien dicht bij de kust komen. We zijn doorgelopen over een pad langs het strand met aan weerskanten bomen. Hier tussen liepen allemaal pinguïns! Deze heb ik nu voor het eerst in het wild gezien en dat was geweldig! Tussen de bomen door zag ik allemaal pinguïns bij elkaar op een rots aan de wilde zee! Ook zagen we van dichtbij schattige nog donzige jonge!
Daarna zijn we naar Cape Point gereden. En ondanks het een van de plekken in de wereld is waar de meeste wind staat en het behoorlijk regende zijn we via een vrij stijl pad en trappetjes naar boven gegaan. Hier hadden we bij de oude vuurtoren een prachtig uitzicht over Kaap de Goede Hoop! Het water was lekker wild dus dat gaf hele mooie golven. En ondanks er geen zon was te zien en we nog in onze xxl regenjassen liepen was het prachtig!
Toen we weer terug naar beneden liepen was het droog en kwam zelfs de zon nog een beetje langs! Eenmaal terug bij de auto zijn we door de prachtige natuur nar Kaap de Goede Hoop gereden. Onderweg kwamen we nog een struisvogel tegen. Dit is de enigste plek op de wereld waar deze beesten zo dicht bij de zee lopen, dus dat was natuurlijk erg mooi om te zien. Ook hier was het erg mooi en vooral vanwege de wilde golven op het water!
Onderweg heeft Clive ons heel veel interessante geschiedenis verteld over de Politiek in Zuid-Afrika.
Na Kaap de Goede Hoop zijn we via de andere kant van de berg terug gereden. De natuurlijk was zo mooi en overal zag je de zee en door de regen en de zon zagen we een hele mooie regenboog vanuit de zee. Tussendoor zijn we nog even gestopt om een lekkere muffin te eten en een kopje koffie te drinken bij Buffelsbay. Dit was mijn eerste echte kop koffie in mijn leven! En ik moet bekennen, het was nog best lekker!
Onderweg naar huis zijn we een boerendorpje gereden en gestopt om een kijkje te nemen in de oude kunstwinkeltjes. Misschien maar goed dat we met het vliegtuig naar Nederland moeten vliegen, anders hadden we van alles gekocht.
Rond 4 uur waren we weer terug en hebben we met een glaasje port een boek gelezen. Cilla en Clive wonen in een prachtig huis op een berg met mooi uitzicht op de zee.
’S avonds aten we als voorgerecht champignonsoep en daarna heerlijke boboti met gele rijst, chili saus, kokos, banaan en een lekker glaasje witte wijn. Als dessert kregen we mulfapudding met lekker ijs en een glaasje amarula, een soort Afrikaanse Baileys. Nu zitten we lekker bij een vuurtje met een kopje thee te lezen en onze blog te schrijven met natuurlijk weer uitzicht over de zee die niet meer zichtbaar is vanwege het donker maar de gezellige lichtjes van de stad zijn ook erg mooi. En af en toe een harde regenbui op de achtergrond.