10 juli 2013 - héél veel boodschappen - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Anouk - WaarBenJij.nu 10 juli 2013 - héél veel boodschappen - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Anouk - WaarBenJij.nu

10 juli 2013 - héél veel boodschappen

Door: Anouk Helsemans

Blijf op de hoogte en volg Anouk

10 Juli 2013 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Het is woensdag, de dag dat we de boodschappen doen voor de huisjes. Helaas was er weer een band van Harry lek.. dus hebben we Ryan gesmst en hij kwam er snel aan om Harry mee te nemen naar de garage.
Wij waren ondertussen aangekleed en hadden ontbeten en omdat we vorige week 2 uur hadden gewacht tot we de auto terug hadden gingen we dit keer maar naar Greenacres. Dit is het winkelcentrum met de bioscoop. Hier hebben we de bioscooptickets gekocht voor vrijdag. Dan gaan we met het andere deel van de meiden naar Verschrikkelijke ikke deel 2 in 3D. Ook hebben we hier even wat rondgelopen en gekeken in een aantal winkeltjes en hebben we even boodschappen gedaan. Toen we terug kwamen bij het huis was Harry nog niet terug, dus hebben we nog even een kopje thee gedronken. Uiteindelijk kwam Harry na 2,5 uur weer terug en konden we dus de boodschappen gaan doen.
Omdat het inmiddels al over half 12 was besloten we om eerst maar thuis te gaan lunchen.
Na de lunch zijn we naar de supermarkt gereden en zijn we met 2 boodschappenkarren naar binnen gegaan. De boodschappenlijst was dit keer groot. Na een tijd “shoppen” hadden we alles gevonden, een aantal mensen keken ons vragend of raar aan met 2 overvolle karren. Uiteindelijk hebben we de 2 karren in de winkel laten staan en een 3e kar erbij gepakt en deze zat ook helemaal vol. De kassajuffrouw was niet erg blij met ons toen we haar eruit kozen om bij af te rekenen, maar ze heeft ons goed geholpen. Er helpt ook altijd iemand met het inruimen van je spullen, dus we gingen met 4 karren naar de auto en de kassajuffrouw liep samen met nog een man nog even mee. Voor de auto hebben we alles gesorteerd net als vorige week en netjes in de auto gelegd. De achterbak en de achterbank zaten helemaal vol met boodschappen. Het was maar goed dat de band weer heel was van de auto!
Uiteindelijk hebben we alle spullen naar de huisjes gebracht. Bij elk huisje toeteren we 2 keer, dan komen er vanzelf een aantal kinderen om te helpen met uitladen. Ook hebben we bij de huisjes waar nodig is afgesproken hoelaat we ze ophalen voor de film.
Als laatst zijn we naar Lulama’s huisje gegaan om nog even met de kleine meiden te lachen en de spelen. Ze vonden het vooral leuk om gekke foto’s te maken dus dat hebben we ook een hele tijd met ze gedaan.
Uiteindelijk zijn we rond half 5 weer terug gegaan naar huis.
Na weer heerlijk gegeten te hebben, hebben Winanda en ik in de avond een planning gemaakt met wat we nog allemaal willen doen in de weekenden. Voor dit weekend staat het strand op de planning waar ook een surfwedstrijd is en het wordt mooi weer zaterdag! Zondag is het niet zo mooi weer en gaat het regenen dus dan willen we naar de “weggooibaby’s “ en ’s middags nog even shoppen in het winkelcentrum bijvoorbeeld.

• 10 Juli 2013 - 23:10

Petra Bedijs:

Hey lieve Noukie!

Gaafjes weer joh al die prachtige verhalen, wat maak jij weer veel bijzonders mee zeg!
    Ontzettend fijn om te lezen dat jij jezelf ook nu weer zo snel aanpast en nu al als een vis in het water bent.
    Je bent een ECHTE Wereldburger:-)

Volgens mij zijn de leden van jouw gastgezinn ook hele prettige mensen en daar in Port Elizabeth is denkelijk meer dan genoeg te doen voor Project Thamsanqa.

Overigens alsnog van harte he 'kleine kreeft'....van deze grote Kreeft, ha! BBQ moet maar weer wachten tot je terug bent, het begint toch nu pas lekker weertje te worden.

Nou, ik zie rijkhalzend uit naar jeverdere avonturen komende weken.
    Doe je best voor die kleintjes he kanjer? Als 1 het kan ben jij het wel!
    Dikke kuzzzz en tot lees
    xxxxx
    Petra

• 10 Juli 2013 - 23:12

Sacha En Aat:

Hallo Anouk en Winanda, wat leuk om alle belevenissen van jullie te volgen. We kijken zo goed als elke dag of er al weer een nieuw berichtje van jullie is. En wat een boodschappen he.... 4 karren vol.

Die Harry wordt wat afgebeuld door jullie. Eerst met 8 man van Motherwell naar PE heen en weer en nu weer 300 kilo aan boodschappen. Meedogenloos zijn jullie. Geven jullie Harry wel af en toe een schouderklopje??

Geniet lekker van jullie belevenissen en we volgen jullie op de voet.

Groeten uit Papendrecht van Sacha en Aat

• 11 Juli 2013 - 17:57

Anouk Helsemans:

@ Petra
    Wat super leuk om weer een bericht van jou te ontvangen!! Het zijn hier inderdaad allemaal super gastvrije mensen en door iedereen word je zo leuk ontvangen!
    Dankjewel! Ook mijn verjaardag was erg bijzonder! Ja die BBQ moet dan wel aangestoken worden, ik hoop dat het als ik terug ben ook nog mooi weer is!
    Dat zal ik zeker doen :) Dikke kuss!! xxxxx

@ Sacha en Aat
    Haha ja dat waren zeker veel boodschappen!
    Ja we hebben gister de ramen van Harry binnen gewassen dus dat was wel een schouderklopje voor hem! haha
    Groetjes!!!