2 juli 2013 - Toetoetoeter en andere liedjes - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Anouk - WaarBenJij.nu 2 juli 2013 - Toetoetoeter en andere liedjes - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Anouk - WaarBenJij.nu

2 juli 2013 - Toetoetoeter en andere liedjes

Door: Anouk Helsemans

Blijf op de hoogte en volg Anouk

02 Juli 2013 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Vandaag zijn Winanda en ik op tijd opgestaan om richting het project te gaan. Het andere meisje, Miriam had de autosleutels en zij sliep nog. Om kwart over 10 hebben we haar maar wakker gemaakt om te vragen of ze vandaag ook nog naar Motherwell ging of niet. Terwijl zij aan het douchen was zijn Winanda en ik naar de supermarkt gegaan om wat brood te halen. Ook hebben we een kaart gekocht voor de nieuwe huismoeder om haar welkom te heten. Daarna hebben we onze kleding uitgezocht die we bij ons hebben voor de kinderen. We hebben voor elk huisje wat leuke dingen klaargelegd.
Om half 12 zijn we naar Motherwell gegaan en ik heb weer gereden (aan de linkerkant :P). Het gaat steeds beter alleen is het af en toe een chaos op de weg. De auto’s stoppen op het laatste moment en midden op de weg en halen op de meest vreemde plekken in maar ook daar wen je wel een beetje aan.
Eerst zijn we naar het huisje met de nieuwe huismoeder gegaan. Ik hoorde een van de kinderen al mam zeggen tegen ze, dus dat is fijn te horen. Ze had goed geslapen en was prima ontvangen door de kinderen, dus dat was fijn te zien. Ze was erg blij met haar kaart.
Ook ik heb hier weer meer meiden leren kennen omdat ik ze gister nog niet allemaal gezien.
We hebben de stapel kleding gegeven en die hebben ze verdeeld. Een van de meiden heeft haar nieuwe kleding gelijk aangedaan, en ze was er erg blij mee.

Rond half 2 zijn we naar het andere huisje gegaan met de kleine kinderen. Miriam zou hier een aantal meiden bijles geven en Winanda en ik zouden met de andere kinderen spelen of bijles geven.
We hebben met de kinderen foto’s gemaakt en vooral gelachen. Met de 3 kleine kinderen hebben we liedjes gezongen. We hebben ze “toetoetoeter op een waterscooter” geleerd met het dansje erbij en ondanks dat Nederlands is ging het best goed! Ook hebben we hoofd, schouder, knie en teen met ze gezongen in het Engels zodat ze de lichaamsdelen leren.
Het is bijzonder te zien hoe snel sommige kinderen het oppakken. De kleinste van 4 kan van alles in het Engels terwijl iemand van 5 of 9 er veel meer moeite mee heeft.
Ook kunnen de kleine kinderen nu zeggen in het Nederlands “ik ben….” of in het Duits “Ich bin….”.

Aan het eind van de middag zijn we naar huis gereden. Vandaag was het lekker weer vergeleken met de andere dagen dus we hadden het vandaag niet zo koud! ’S avonds hebben we weer heerlijk gegeten. Peter’s chicken-king met aardappel met allerlei lekkere kruiden.
Nu zitten we lekker bij de openhaard met een boekje. Morgen gaan Winanda en ik samen naar Motherwell. Maar eerst zullen we boodschappen doen voor alle huisjes en deze bezorgen in de huisjes in Motherwell.

  • 03 Juli 2013 - 08:40

    Carol:

    Hi anouk,

    Ik vind het dapper van je, dat je het aandurft links te rijden. Kijk maar uit voor al die andere Harrys. Het zal vast steeds beter gaan. Heerlijk om te horen dat het zo geweldig is daar. Daphne en Peter die goed voor jullie zorgen. Leuk om de foto's te zien, dan hebben we ook een beeld bij al die schatjes. Geniet, want voor je het weet zit je weer in het vliegtuig terug naar huis. Ik kijk uit naar jullie volgende berichten.

    Dikke knuffel
    Mama en Sven

  • 03 Juli 2013 - 09:42

    Anouk Helsemans:

    Hi mam & Sven,

    Haha ik zal zeker uitkijken voor al die andere Harry's! En genieten zal ik ook doen want voor het zelfde geld rij ik weer in jou Harry.

    Hele dikke knuffels!

  • 03 Juli 2013 - 11:41

    Carol:

    Hi anouk,

    Hopelijk dan niet aan de linkerkant van de weg :-)

    XXX

  • 03 Juli 2013 - 13:50

    Kiki:

    Hi Nouk, klinkt allemeaal geweldig. Wat fijn om te zien dat andere kinderen van jullie spullen genieten.
    Wat lief dat jullie een kaart voor de nieuwe moeder hebben gekocht. Veel plezier en kijk uit op de weg :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 24 Nov. 2012
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 38977

Voorgaande reizen:

13 Juli 2016 - 13 Augustus 2016

Thailand 2016

28 Juni 2013 - 13 Augustus 2013

Project Thamsanqa

08 December 2012 - 08 Mei 2013

Stage Zwitserland

09 Juli 2012 - 11 Juli 2012

Zurich

Landen bezocht: